wtorek, 18 kwietnia 2017

25 książkowych faktów o mnie

 "Dobra książka to rodzaj alkoholu - też idzie do głowy"


Witajcie kochani,
Właśnie dziś, w ten mroczny i wietrzny dzieńwszystkie moje sekrety, wszelkie dziwactwa i przyzwyczajenia  ujrzą światło dzienne, ponieważ postanowiłam, że postawię sobie pewne wyzwanie! Zainspirowana bardzo popularnymi filmikami na booktubie, zabrałam się wczoraj do pracy! Stworzyłam więc listę 25 książkowych faktów o mnie samej!  
Nie przedłużając - zapraszam!



                                                                           25
1.Czytam dosłownie wszędzie. Nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez choćby jednej pozycji literackiej w ręce. Gdy jej nie mam, czuję się naga, bezbronna i bardzo przygnębiona;
2.Wyrobiłam u siebie podzielność uwagi, gdyż nie mogę się powstrzymać od czytania podczas lekcji. Dzięki temu potrafię słuchać i odpowiadać poprawnie gdy jestem pytana (czasami jednak zdarzają mi się wpadki);
3. Jem i piję podczas czytania, jednak nie za bardzo to lubię, gdyż jest mi najzwyczajniej w świecie nie wygodnie;
4.Mam słabość do romansów, obyczajówek, książek fantasy i newadult.
Lubię sięgać również po erotyki, bo potrzebuję czasami lekkiej, niezobowiązującej historii, przy której mogę się na chwilę wyłączyć;
5.Mój ukochany cytat pochodzi z książki pt. "Mechaniczny Anioł", autorstwa Cassandry Clare, a brzmi on tak: "To dzięki książkom nie czułem się opuszczony przez cały świat";
6. Często podkreślam sobie moje ulubione cytaty żółtym markerem (tak, jestem brutalna i niszczę książki);
7. Czytam bardzo szybko, pochłaniam tytuł za tytułem, jednak tylko wtedy, gdy książka mnie uwodzi i pasjonuje.;
8. Nie wszyscy z mojego otoczenia podzielają moją czytelniczą pasję. Z najbliższych mi osób czytają tylko rodzice i trójka znajomych;
9. Wiele razy było mi dane wysłuchiwać kpin pod moim adresem, gdy ktoś w szkole usłyszał lub zobaczył, że po prostu lubię czytać;
10.Mam obsesję na punkcie robienia list z tytułami premier na dany miesiąc. Lubię być dobrze zorganizowana i poinformowana, dzięki czemu nic mnie nie omija;
11.Nie potrafię przeczytać książki, którą ktoś mi pożyczył, albo mnie do niej zmusił;
12.Nie pożyczam więc książek od nikogo, lubię mieć własne egzemplarze;
13.Zdarza się tak, że nie mam ochoty na czytanie, wtedy zazwyczaj namiętnie oglądam seriale;
14. Choć czytam romanse już od ładnych paru lat tylko dwóch książkowych "przystojniaków" skradło moje dziewczęce, wrażliwe serduszko. Rhysand (Dwór Mgieł i Furii) oraz WillHerondale (Diabelskie Maszyny). Jeżeli zaś chodzi o postać damską,moją ukochaną bohaterką jest Joanna Chyłka, przebojowa i bezkompromisowa prawniczka. Choć może się to wydawać kontrowersyjne, jest ona dla mnie wzorem do naśladowania;
15. Jestem okładkową sroką;
16.Mam dwóch ukochanych autorów, których powieści bardzo chętnie czytam. Mówię tu o Remigiuszu Mrozie oraz Ricku Riordanie;
17. Ulubionych autorek posiadam znaczniej więcej, jednak Sarah J.Maas najbardziej ujęła moje serce;
18.Mam manię oraz obsesję na punkcie: figurek, kubków, zakładek i gadżetów książkowych;
19. Do niektórych serii wracam wielokrotnie, są mi bowiem bardzo bliskie i drogie, i choć może głupio to brzmi, tobywa tak, że po prostu za nimi tęsknie.
20.Miłość do książek zaszczepiła we mnie babcia, która już od moich najmłodszych lat ciągała mnie po rozmaitych księgarniach. Snuła historię, czytała baśnie, odkryła przed mną tę pradawną, zamkniętą w książkach magię;
21. Dzięki mojej pasji, założyłam bloga, przez co poznałam wspaniałych ludzi! (Tak, tak zwłaszcza o tobie Sylwio tutaj mowa <3 [i o tobie Baranku, jakże mogłabym o tobie zapomnieć]);
22.Uwielbiam oglądać ekranizację książkowe;
23.Moją ogromną pasją jest fotografia, więc nic dziwnego, że kocham uwieczniać piękne okładki jak i miejsca pełne książek;
24.W moim mieście znajduje się pewna niepozorna kawiarenka, do której chodzę od lat. Zapach tego miejsca uspokaja mnie i wycisza. Jest to nuta aromantycznej kawy zmieszana z zapachem stron książek i gazet. Wnętrze wypełnione jest po brzegi wszelkimi gatunkami literackimi, a w tle słychać jedynie przyciszone rozmowy. To wspaniałe miejsce;
25. Bywają niekiedy książki, którymi nie chcę się dzielić z innymi ludźmi; gdyż są zbyt cudowne.

Koniecznie napiszcie coś o sobie! Jakie są wasze nawyki, zwyczaje :)
Chętnie poczytam!  

Tradycyjnie za korektę dziękuję Barankowi! <3  



3 komentarze:

  1. Jak zwykle świetnie! Nic dodać, nic ująć. Każdy z nas jest pod pewnym wzgledem dziwakiem... Dzięki nam świat nabiera barw!

    OdpowiedzUsuń
  2. To ta kawiarenka, w której spotkałyśmy się po raz pierwszy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że mamy takie samo zdanie na temat ulubionych autorów.:D Bardzo lubię czytać posty tego typu, dzięki nim czuję, że lepiej mogę poznać autora bloga, więc cieszę się, że zrobiłaś go u siebie.:)

    OdpowiedzUsuń