poniedziałek, 9 października 2017

"Kosiarze",Neal Shusterman [Recenzja]

"Śmiertelnicy mocniej dążyli do swoich celów, ponieważ wiedzieli, że esencją ich życia był czas"

Tytuł: "Kosiarze"
Autor: Neal Shusterman
Moja  ocena: 9/10
Wydawnictwo: Filia
   

Cześć! Przychodzę do was, z krótką recenzją pewnej historii, która skradła moje serce!
Gdy tylko dowiedziałam się o premierze "Kosiarzy" w Polsce, poleciałam do księgarni. Owa pozycja przyciągnęła mnie nie tylko swym wyglądem, ale też opisem.

Jest to powieść przesiąknięta mrokiem, jednak intryguje coraz bardziej z każdą kolejną stroną. Utkana z nici tajemnic, które powoli ukażą się na światło dzienne. Krew i ludzka posoka zaleje posadzkę. Padną strzały i fałszywe oskarżenia.

Trochę o samej fabule: 
Wyobraź sobie świat pozbawiony wojen,głodu, chorób i cierpienia. Ludzkość dała radę rozwiązać te wszystkie problemy, udało jej się pokonać nawet śmierć. Ludzie żyją po kilkaset lat, mogą wracać znad krawędzi i odejmować sobie "wiosen" (inne określenie "lat", nie chciałam się powtarzać), gdy się zranisz, lub zginiesz zostaniesz bezpłatnie ożywiony. Nie oznacza to jednak, że jesteś wieczny, bowiem od tej pory twój żywot może zakończyć jedynie kosiarz, który cię wylosuje.
Nasi główni bohaterowi, Citra i Rowan zostają praktykantami w profesji kosiarza. Muszą opanować sztukę odbierania życia, wiedząc, że ryzykują tym swoim własnym, ponieważ za idealny świat trzeba zapłacić wysoką i krwawą cenę.

 "Bieda nam wszystkim, jeśli kosiarze pokochają swą profesję"




Autor stworzył niezwykły świat jak i postacie. Wszystko było przemyślane i dopracowane. Zostałam wrzucona w wir nowych, czytelniczych doznań i wrażeń. Z ogromną ciekawością śledziłam poczynania głównych bohaterów jak i tych pobocznych. Jest to powieść, która wciąga, zmienia twój światopogląd, zostawiając po sobie wielki nie dosyt, gdyż ma się ochotę na więcej, ta powieść jest jak narkotyk!

Serdecznie polecam!
A wy co teraz ciekawego czytacie?
Polecicie mi coś na jesienną chandrę?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz